BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 10, 2010

MIMPI


Aku bukan nak kongsi mimpi-mimpi aku,,, tapi aku nak cerita dan kongsi tentang apa yang aku tahu tentang mimpi... Mimpi orang cakap mainan tido...tapi bagi aku mimpi adalah satu alam yang kita pergi... ada yang best,,ada yang tak best,,,dan kadang-kadang dia memberi kita petunjuk.. Contohnya,,,kalau kita mimpi buruk...mungkin ada benda yang bakal terjadi dalam hidupkita pada hari itu...ataupun kita akan terserempak atau terdengar mana-mana yang berkaitan dengan mimpi kita... Aku bukan saje-saje buat cerita...setiap kali aku mimpi,,mesti ada kaitan dengan kehidupan aku... contohnya aku mimpi nyanyi dengAN datuk Siti Nurhaliza,,,mustahil aku nak p nyanyi dengan dia.. sebaba jumpa dia pun aku tak pernah...tapi bila aku bangun dari tidur,,,terpampang kat surat khabar gambar SITI tu...maknanya...dalam mimpi aku tu bila dalam reliti aku akan nampak Siti kat surat khbar la...huhuhuhuhuh Aku pernah baca satu majalah...dah lama dah...aku pun dah lupa majalah apa..aku terbaca pasal mimpi...ada penyelidikan dibuat mengatakan manusia akan bermimpi sepuluh atau lima belas minit sebelum dia terjaga dari tidur. Mula-mula aku tak percaya...almaklumlah...aku ni kuat bermimpi...dan aku rasa lama bila aku bermimpi...tapi tiap kali aku bermimpi..mesti aku akan tersedar...jadi aku rasa betul la apa yang diorang selidik...sebab...bila kita bermimpi 10@15 minit sebelum terjaga..kita ingat apa yang kita mimpi...kalau kita mimpi sepanjang kita tidur..mungkin kita lupa apa yang kita mimpi. Dalam kelas pun duk tengah belajar sesuatu topik...baru lepas 1 jam belajar, bila lectuter tanya balik..dah lupa..inikan pula kalau kita tidur 6jam dan kalau kita bermimpi 6jam,,belum tentu kita dapat cerita semua mimpi kita...betul tak??? So, bagi pendapat aku..aku sokong penyelidikan tu. Jadi sekurang-kurangnya aku boleh tahu yang aku akan terjaga dari tido semasa aku tengah bermimpi. Aku akan habiskan cepat-cepat kisah mimpi aku supaya mimpi aku lengkap...hahahahahaha

2 comments:

~MISS.DD~ said...

uhh...mimpi sokmo mek ni....erk,nk tip utk mimpi indh tiap2 mlm leh?

Unknown said...

BULEH2...NANTI KAWE POST DEH...